15 Kasım 2012 Perşembe

Paul Auster - Cam Kent



Bu kitabı, arka kapağını okur okumaz aldım. Bence Paul Auster çok etkileyici. Hakkında ne yorum yapacağımı pek bilemediğim kitaplardan aslında Cam Kent; muhteşem bir kitap değildi ama beğendiğim bir kitaptı. Okuduğumun ertesi günü de arkadaşlarıma anlatmıştım; incelemesini biraz geç yapıyor olmam kötü çünkü Cam Kent ile benim arama başka kitaplar girdi bu süre zarfında.

 Merak ögesi iyi kullanılmış, sürükleyici bir kitap. Kendi geleneğimi bozuyor ve kitabın konusu biraz açıyorum.

New York'ta, kalemiyle geçinerek orta halli bir hayat süren yazarımıza bir gün yanlış bir telefon geliyor. Polisiye romanlar yazan yazar telefonu açtığında, karşısındaki kişi ona "Dedektif Paul Auster ile görüşecektim" diyor; sesi telaşlı; çok önemli bir konu olduğunu anlatıyor. Yazar Quinn ise yanlış numara deyip, biraz da söylenerek kapatıyor telefonunu. Sonra düşünüyor ki, "Ben bu kadar polisiye roman yazıyorum ama ne gerçek bir suçluyla yüz yüze geldim ne de hayatımda ceset gördüm" O an bir oyun oynamaya karar veriyor. Bir dahaki aramada, telefonu Dedektif Paul Auster olarak açıyor ve hikaye başlıyor.

Hikayenin devamı ise beklendiğinden; en azından benim beklediğimden farklı gelişiyor.
Ben daha fazla anlatmayacağım ve merak edenleri Cam Kent'i almaya yönlendireceğim :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder